skip to Main Content

پارک کردن دامین به چه معناست؟

نام دامنه خود را برای خودتان نگه دارید، این تمام چیزی است که پارک دامنه نام دارد و ما در این مقاله قصد آموزش آن را داریم. زمانی که شما یک دامنه با عنوان دلخواه تان خریدادری می نمایید، به این معنی است که شما میزبانی کابراین هستید که  بر روی نام دامنه شما کلیک می نمایند. با استفاده از امکان پارک دامنه شما این فرصت را خواهید داشت که تمام نام های مشابه عنوان دامنه خود را به سایت خود متصل کنید تا در صورت انتخاب عناوین مشابه  در عوض ، شما از خدمات پارکینگ دامنه از ثبت دامنه خود استفاده می کنید. راه دیگر این است که دامنه های مشابه را به سایت خودتان وصل نکنید و فقط یک صفحه با اطلاعات تماس تان قرار دهید تا افراد با استفاده از این اطلاعات به سایت اصلی شما هدایت شوند. این روش کمی اصولی نبوده و ممکن است کاربران با دیدن این صفحه، به اشتباه فکر کنند که دامنه فروخته شده یا منقضی گشته است.

آموزش پارک کردن دامنه های فرعی

به عنوان مثال فرض کنیم که شما یک دامنه به نام xyz.com خریداری کرده و میخواهید این دامنه به عنوان اصلی ترین دامنه شما باشد،دامنه xyz.ir نیز مشابه دامنه ای است که شما خریدازی کرده اید، در این صورت شما می توانید اجازه دهید که شخص دیگری این دامنه را خریداری کرده و سایتی را بر روی آن راه اندازی نماید، یا اینکه خودتان احتمال اینکه کاربران فقط xyz را جستجور خواهند کرد و هر دوی این دامنه ها نمایش داده خواهد شد، و ممکن است وجه تمایز سایت شما با سایت مشابه در نظر گرفته نشود. در این صورت کابر به سایت مشابه مراجعه خواهد کرد.

راهکاری که برای دامنه های عنوان مشابه پیشنهاد شده است، استفاده از پارک دامنه می باشد. در وحله اول باید تمامی دامنه های مشابه را به صورت ir , com  و… خریداری نمایید. سپس دامنه های فرعی را به شرح موراد ذیل بر روی دامنه اصلی پارک نمایید. 

ناگفته نماند که لازمه ی پارک دامه این است که dns های  دامنه پارک شده مطابق دامنه اصلی هاست تنظیم باشند که در صورت پیشفرص تنظیمات درستی دارند.

مرحله اول

ابتدا وارد پنل مدیریت هاست خود می شوید و گزینه ی Domain Pointers را از زیر منوی Advanced features انتخاب میکنید. در تصویر گزینه مورد نظر را مشاهده می نمایید.

آموزش-پارک-دامنه

مرحله دوم

در گام بعدی شما باید آدرس های فرعی که میخواهید بر روی ادرس اصلی که هاست برای آن تهیه شده است را در کادر مشخص شد وارد کنید.

مرحله سوم

در این بخش گزینه ای وجود دارد به عنوان Create as an Alias که با انتخاب این گزینه تعیین میکنید که سایت با آدرس اصلی بارگذاری گردد یا همان سایت با آدرس های فرعی نیز مطابق محتوای اصلی بارگذاری شود. به عبارتی اگر شما این گزینه را انتخاب نمایید سایت با ادرس فرعی نمایش داده خواهد شد ولی اگر انتخاب نشده باشد، زمانی که سایت با ادرس فرعی فراخوانده می شود، آدرس فرعی به آدرس اصلی ریدایرکت شده و نمایش داده می شود. 

مرحله چهارم

پس از انجام تنطیمات مورد نظر تان لیستی از دامنه های فرعی که بر روی دامنه اصلی پارک می باشند را نمایش می دهد.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top