skip to Main Content

Disavow چیست؟

لینک سازی در سایت های یکی از مهم ترین مولفه های بهینه سازی موتور های جستجو یا seo است که به دو شکل لینک سازی داخلی (internal links) و لینک سازی خاجی (external links) انجام می شود. هر دو نوع لینک سازی در بهینه سازی سایت تاثیر بسیار زیادی داشته و به کسب رتبه کمک خواهد کرد. لینک سازی داخلی، به لینک هایی گفته می شود که در سایت به صفحات داخلی اشاره داشته و کاربر را به صفحات دیگری از سایت هدایت می کند. لینک سازی خارجی بدین معنی است که سایت های دیگر با استفاده از متن لینک شده، تصاویر لینک دار و … به سایت ما اشاره کنند. در این صورت خزنده های گوگل با دنبال کردن لینک های خارجی به اهمیت و بهینه بودن سایت پی خواهند. 

لینک های Disavow چه نوع لینک هایی هستند؟

همان طور که اشاره کردیم لینک سازی خارجی در فرآیند بهینه سازی سایت ها به ما کمک خواهند کرد، اما گاهی ممکن است برعکس نیز عمل کنند! زمانی که لینک های خارجی برای سایتی ایجاد می گردد ممکن است برخی از آن ها توسط گوگل لینک های اسپم یا مخرب شناسایی گردند و ارزش سایت را پایین بیاورند.

ما برای پاک سازی این لینک ها از ابزاری کارآمد به نام disavow استفاده می کنیم تا لینک های مخرب را شناسایی و ان ها را حذف کنیم. Disavow Tools که در Search Console گوگل قرار دارد و یک ابزار مفید و پرکاربرد در زمنیه حذف لینک های خارجی مخرب و اسپم می باشد. سوالی که اکنون پیش می آید این است که لینک های اسپم چه لینک هایی هستند و چه زمانی یک لینک اسپم می شود؟

GTMetrix

تعیین شاخص های کلیدی

GTMetrix امکان دسترسی سریع و آسان به شاخص های کلیدی سایت را فراهم می کند.

اولویت بندی نتایج بهبود

اولویت بندی بخش های قابل بهینه از ویژگی های از بالا به پایین جهت تسریع در بهینه سازی 

ارائه گزارش عملکرد سایت

گزارشی کامل از عمکرد، میزان پیشرفت ها و نحوه بهبود سایت را ارائه می دهد.

Disavow

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top